• ilisafars@gmail.com

  • شماره تماس :14-32263513-071

  • ساعت کاری :۸صبح تا ۳ بعدظهر

معرفی کتاب Health Literacy New Directions in Research, Theory and Practice

معرفی کتاب

Health Literacy New Directions in Research, Theory and Practice

پگاه تاجر، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، کاندیدای دکتری علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شیراز

سواد سلامت، حوزه­ بين­رشته­ای نسبتا جدیدی است که برای ارتباط سلامت و تعامل موفقیت آمیز با بیماران، مراقبان و عموم مردم بسیار حیاتی است.

کتاب "سواد سلامت: مسیرهای جدید در پژوهش­، نظر و عمل" درآمدی بر پژوهش و عملیاتی کردن سواد سلامت است که دانش­های مشابه در حوزه­های مرتبط با سواد سلامت را برجسته می کند.

این کتاب، توسط بیش از 50 پژوهشگر بین­المللی به رشته تحریر در آمده و در هفت بخش به شرح زیر سازمان یافته است:

بخش اول در یک فصل، به تعریف در حال تحول سواد سلامت می­پردازد. فصل دوم در سه فصل، رشد، تحولات و جهت­های جدید در پژوهش­های سواد سلامت را مورد بحث قرار می­دهد. بخش سوم در دو فصل، به پیشرفت­ها و مسیر­های جدید نظری در حوزه سواد سلامت اختصاص دارد. بخش چهارم در دو فصل، نقش سواد سلامت برای جمعیت­های آسیب پذیر را مورد بررسی قرار می­دهد. بخش پنجم در چهار فصل، تلاش های رهبری سواد سلامت را پوشش می­دهد. بخش ششم در شش فصل به توصیف حوزه­های مرتبط با سواد سلامت می­پردازد و تحولات و مسیرهای جدید آن حوزه­ها را شرح می­دهد. بخش هفتم شیوه های مختلف سواد سلامت را در شش فصل به تصویر می­کشد.

این کتاب، با پیشگفتار خوبی از ریچارد کارمونا، جراح عمومی سابق ایالات متحده، آغاز می­شود. وی، در پیشگفتار خود نتیجه گیری می­کند که مطالعه این کتاب، برای همه حرفه­مندان حوزه سلامت ضروری است. مقدمه این کتاب را دکتر روبرت لوگان از کتابخانه ملی پزشکی آمریکا نگاشته است. وی همچنین به همراه دکتر الیوت سیگل، ویراستاری کتاب را انجام داده است.

اگرچه مخاطبان این کتاب در درجه اول، پژوهشگران سواد سلامت، پزشکان و دانشجویان این حوزه هستند؛ اما موضوعات و رویکردهای متنوع تحت پوشش این کتاب، مورد توجه کلیه محققان مراقبت­های بهداشتی و بهداشت عمومی، دست اندرکاران و دانشجویان و همچنین پژوهشگران حوزه­های مربوطه از جمله ارتباطات درمانی، ارتباطات علمی، انفورماتیک سلامت مصرف کننده، علم اطلاعات و دانش­شناسی، نابرابری­های بهداشتی و ارتباطات جمعی خواهد بود.

آدرس

آدرس :

شیراز - خیابان حافظ - سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس - دبیرخانه انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران-شاخه فارس

شماره تماس :

071-32263513-14 داخلی 186

دبیر انجمن:

09116252913

آدرس ایمیل:

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

صفحات اجتماعی:

تلگرام

تصویر

آخرین مطالب

05 بهمن 1402 / دوره ششم، شماره اول: آرشیو دیجیتال
05 بهمن 1402 / دوره ششم، شماره اول: آرشیو دیجیتال
05 بهمن 1402 / دوره ششم، شماره اول: آرشیو دیجیتال

خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای انجمن کتابداری فارس در خبرنامه سایت عضو شوید .
ثبت