• ilisafars@gmail.com

  • شماره تماس :14-32263513-071

  • ساعت کاری :۸صبح تا ۳ بعدظهر

تجربه به کارگیری فناوری های نوین آموزشی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

تجربه به کارگیری فناوری های نوین آموزشی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

اعظم ایزدی، مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

با همه گیری ویروس کرونا، همه چیز تغییر کرد. شاید مهمترین تغییر در شیوه های آموزشی بود. آموزش‌های برخط و استفاده از برنامه های گوناگون توسط کادر آموزشی و دانش آموزان و دانشجویان، فضای متفاوتی را پیش روی افراد گشود.

در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز از اسفندماه 1399، استفاده از این نرم افزارها برای تولید محتوا رونق گرفت. بسیاری از فعالیت های کانون که تا پیش از این به شکل حضوری و رو در رو در مراکز کانون اجرا می‌شد، تغییر شکل داده و به شکل برخط اجرا شد. نرم افزارهای کاربردی تولید محتوای صوتی و تصویری از یک طرف و تلاش مربیان برای ساخت محتواهای مناسب آموزشی از سوی دیگر، رویکردهای نوین آموزشی در بستر تکنولوژی‌های جدید آموزش را در کانون پرورش فکری به کار انداخت. اگر چه بسترسازی برای استفاده از این برنامه ها هنوز جای کار دارد، اما؛ نکته مهم این است که کرونا ظرفیت‌های موجود را ارتقا داد و مربیان کانون به تجربه های تازه ای گام گذاشتند. اما، آنچه در این میان باید هنوز مورد توجه قرار گیرد؛ توجه به آموزش‌های لازم به مربیان است تا بتوانند با خلاقیتهای خود، محتواهای مناسب‌تر وجذابتری تولید کنند

از جمله مهمترین نرم‌افزارهای مورد استفاده برای تولید محتوا می توان به inshot, kain master, kamtazia و.... اشاره کرد. هرکدام از این نرم افزارها فضاهای کاربری مختلفی دارند. از جمله دیگر نرم افزارها می‌توان به Power point و ilastratour اشاره کرد. پایه بیشتر این نرم افزارها نیز فتوشاپ است که ویرایشگرهای عکس و فیلم که به شکل پیش فرض در اکثر گوشی های هوشمند وجود دارد و به مربیان برای تولید محتوا کمک کرده است. هم چنین طراحی زیرساخت‌های اساسی در سایت کانون و راه اندازی پورتال از دیگر خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است. برنامه های برخط کانون در فضای اسکای روم برگزار می شود که فضایی تعاملی و دو طرفه با مخاطبان ایجاد می کند. از این رو توجه به آموزش درست نحوه ارتباط برقرار کردن بامخاطب نیز در این رویکردهای جدید حائز اهمیت است.

آدرس

آدرس :

شیراز - خیابان حافظ - سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس - دبیرخانه انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران-شاخه فارس

شماره تماس :

071-32263513-14 داخلی 186

دبیر انجمن:

09116252913

آدرس ایمیل:

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

صفحات اجتماعی:

تلگرام

تصویر

آخرین مطالب

05 بهمن 1402 / دوره ششم، شماره اول: آرشیو دیجیتال
05 بهمن 1402 / دوره ششم، شماره اول: آرشیو دیجیتال
05 بهمن 1402 / دوره ششم، شماره اول: آرشیو دیجیتال

خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای انجمن کتابداری فارس در خبرنامه سایت عضو شوید .
ثبت