تاملات درباره برنامه درسی آموزش علوم کتابخانه و اطلاعات در اروپا

چاپ

آفتاب قدیمی، کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی، مسؤول کتابخانه دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز

تاملات درباره برنامه درسی آموزش علوم کتابخانه و اطلاعات در اروپا
نویسنده: لایف کایبرگ,لایف لورینگ
مترجم: محمد حسن‌زاده,مهتاب تیموری,محبوبه کوچه‌فاره
ویراستار: حیدر مختاری
محل انتشار: تهران
ناشر: مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران
سال انتشار: 1395
تعداد صفحات: ۴۴۲ صفحه
شابک : ۵-۰۶۸-۲۷۶-۶۰۰-۹۷۸


"تاملات درباره برنامه درسی آموزش علوم کتابخانه و اطلاعات در اروپا نتیجه مقدماتی پروژه ای است که از مباحث برنامه درسی درباره اعلامیه بلونبا الهام گرفت و در کنفرانس انجمن اروپایی آموزش و پژوهش علوم کتابخانه و اطلاعات (EUCLID) در شهر تسالونیکی به سال 2002 آغاز شد."
در اين کتاب مهم‌ترين دغدغه‌هاي آموزشي و پژوهشي اين رشته با توجه به محيط فناورانه امروز و آينده، مطرح شده و تغييراتي که در محتوا و ساختار آموزشي و پژوهشي آن نياز است، پيشنهاد شده است. دیجیتال سازی میراث فرهنگی، سواد اطلاعاتی و یادگیری، جستجو و بازیابی اطلاعات، جامعه اطلاعاتی: موانع دسترسی آزاد به اطلاعات، مدیرت دانش/ مدیریت اطلاعات، سازماندهی دانش، کتابخانه در جامعه اطلاعاتی چند فرهنگی، اطلاعات و کتابخانه ها در چشم انداز تاریخی، واسطه گری فرهنگ در بستری اروپایی، مدیریت کتابخانه، مطالعه پیمایشی دانشکده های علوم کتابخانه و اطلاعات در اروپا از سری فصول مورد بررسی در این کتاب می باشند.

برچسب ها: