جلسه انجمن کتابداری شاخه فارس با مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس

 

جلسه انجمن کتابداری شاخه فارس با مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در روز دوشنبه مورخ 6 اردیبهشت ماه 1395برگزار شد.

روز دوشنبه مورخ 6 اردیبهشت ماه 1395 اعضای هیئت مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران ـ شاخه فارس با جناب آقای دکتر بهزاد مریدی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس دیدار کرده و به بررسی زمینه ها و محورهای همکاری پرداختند. در ابتدا جناب آقای دکتر محمدرضا قانع رئیس هیئت مدیره انجمن به فعالیت های صورت گرفته توسط انجمن در طی یکسال گذشته اشاره داشت و سپس جناب آقای دکتر بهزاد مریدی در مورد نقش مهم و موثر انجمن ها ی علمی در تمامی فعالیت ها به ویژه مرجعیت علمی و حضور فعال در امور فرهنگی خصوصاً نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در جامعه به ارائه نظرات ارزشمند خود پرداخته و تمایل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس را در جهت همکاری با انجمن در عرصه های فرهنگی و اجتماعی ابراز نمودند. در نهایت با تبادل نظرات بین طرفین تصمیمات زیر اتخاذ گردید:

1.همکاری اداره کل ارشاد اسلامی فارس با انجمن در برگزاری اولین همایش ملی نقش انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران در توسعه علم.

2.تشکیل کارگروهی مشترک با ترکیب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران ـ شاخه فارس، انجمن اهل قلم فارس و انجمن آثار و مفاخر فارس جهت همکاری در امور مربوط به ترویج فرهنگ مطالعه.

3.واگذاری مسائل مدیریت و برگزاری نمایشگاه های کتاب استان به کارگروه مذکور و همچنین برنامه ریزی این کارگروه در راستای تبدیل شیراز به پایتخت کتاب در سال جاری.

4.اختصاص یک روز در هفته به انجمن کتابداری فارس درکافه کتاب واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس جهت برپایی فعالیت های فرهنگی و کتابخوانی.

در پایان جلسه نیز مقرر گردید که این جلسات و نشست ها تداوم داشته باشد تا محورهای همکاری و تعاملات بیشتر در راستای اهداف مشترک فراهم گردد.

تمامی حقوق مطالب محفوظ است