دومین مجمع عمومی انجمن کتابداری شاخه فارس و پنجمین نشست متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی برگزار شد.

دومین مجمع عمومی انجمن کتابداری شاخه فارس و پنجمین نشست متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی در روز دوشنبه مورخ 4/2/1396 از ساعت 8:30 لغایت 11:30 در سالن همایش های مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار شد.

در این نشست ابتدا دکتر محمدرضا قانع رئیس انجمن شاخه فارس گزارش عملکرد یکساله انجمن را ارائه نمود و خاطر نشان ساخت از طرف انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران مجوز فعالیت منطقه ای برای جنوب کشور به طور آزمایشی به شاخه فارس واگذار شده است. این نشست که با هدف مطبوعات فارس و صنعت چاپ در گذر زمان برگزار شده بود با ارائه مطالب استاد سیروس رومی در خصوص آغاز فعالیت مطبوعات در سطح کشور به طور اعم و مطبوعات فارس بویژه شیراز ادامه یافت. در پنل مربوط به صنعت چاپ استان، جناب آقای دکتر کمالی سروستانی رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، و پیشکسوتان صنعت چاپ شیراز، آقایان جعفر مصطفوی مدیر چاپخانه مصطفوی، عبدالحسین حسین زادگان مدیر چاپخانه سروش (کوروش سابق) و ابراهیم صبوری مدیر چاپخانه صبوری مطالبی در خصوص تاریخچه شفاهی صنعت چاپ فارس و مشکلات این صنعت و فعالیت ها را به سمع و نظر حاضرین رساندند.

در پایان با حضور جناب آقای روح الله منوچهری سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان و اساتید رشته از پیشکسوتان این صنعت و استاد رومی تقدیر به عمل آمد.

تمامی حقوق مطالب محفوظ است