کارگزوه تولید محتوا انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران _ شاخه منطقه جنوب گشور: معرفی پادکست BPlus

 

معرفی پادکست

BPlus Podcast

 

تهیه کننده: پگاه تاجر

نائب رئیس و مسئول کمیته آموزش انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، شاخه منطقه جنوب کشور

 

"بی‌پلاس" یک پادکست فارسی است که فصل اول آن در سال 1397 منتشر شد و محصول همکاری علی بندری، امید صدیق‌فر، فاطمه‌ فخاریان و مهران بوالحسنی بود. در فصل دوم که از اردیبهشت 1398 شروع شده است، بهجت بندری وعباس سیدین هم به تیم پادکست اضافه شده‌اند.

در هر اپیزود"بی پلاس"، خلاصه‌ یک کتاب غیرداستانی به فارسی روایت می‌شود. طبق آنچه در وب سایت "بی پلاس" آمده است، اپیزودهای بی‌پلاس جایگزین کتاب‌خوانی نیستند وهدف "بی پلاس"، این است کهبه گونه­ای خلاصه‌ کتاب را تعریف کنندتاکاربران به خواندن اصل کتاب تشویق شوند.
یکی از منابع اصلی "بی پلاس" برای بیشتر اپیزودها خلاصه‌هایی است که در سایت Blinkist منتشر شده­اند. دست اندرکاران "بی پلاس" هر جا به ترجمه‌خوب فارسی کتاب دسترسی داشته‌اند، تلاش کرده‌اند، دوباره معادل‌سازی ننمایند و از همان‌هایی که دیگران ساخته‌اند، استفاده‌ نموده­اند.

پادکست" بی پلاس" رایگان است و شنیدن آن از نظر قانونی و اخلاقی مشروط به پرداخت هزینه نیست. اما کاربران می­توانند پشتیبان "بی پلاس" شوند. هر کاربر در صورت تمایل می­تواند سه هزار تومن برای هر اپیزود پرداخت کند.

"بی پلاس" خبرنامه­ای دارد که در آن مطالبی چون "درباره نویسندگان" کتاب هایی که در "بی پلاس" معرفی شده­اند و"معرفی کتابهای بیشتر"در راستای آنچه در اپیزودها روایت شده­اند، منتشر می­شود.

راههای دسترسی به پادکست "بی پلاس" عبارتند از "Google PodcastsOverCast" و "Castbox".

تماس با "بی پلاس":

ایمیل: :این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

اینستاگرام: @bpluspod

وب سایت: https://bpluspodcast.com

تمامی حقوق مطالب محفوظ است