• ilisafars@gmail.com

  • شماره تماس :14-32263513-071

  • ساعت کاری :۸صبح تا ۳ بعدظهر

معرفی شبکه ملی مدارس ایران (رشد)

فاطمه رحیمی‌نیا، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اطلاعات دانشگاه شیراز

پگاه تاجر، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شیراز

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش به منظور وارد شدن در عرصه تبادل اطلاعات در اوایل تیرماه 1379 اقدام به ایجاد شبکه ملی مدارس "رشد" کرد. با توجه به طیف گسترده مخاطبین و رسالت مهم این شبکه به عنوان نمادی دانش‌آموزی مشخص می‌شود که انجام این پروژه عظیم ملی در ابعاد کلان باید مورد نظر قرار گیرد.

پس از مراحل اولیه طراحی و پیاده سازی عملی و اجرایی در سال 1379، این شبکه کار خود را با اهداف دراز‌مدت و مرحله‌ای آغاز کرد. مرحله اول اين طرح در مرداد ماه سال 1379 آغاز و مديريت و اجراي آن از دي ماه سال 1385 به كارشناسان رسمي آموزش و پرورش واگذار شد.

مخاطبان شبکهدانش‌آموزان،اولیا و مربیان و مدیران آموزش و پرورشهستند که در مرحله اولیه قشر دانش‌آموزان دبیرستانی مورد نظر قرار گرفتند. با توجه به گستردگی مخاطبین این شبکه و حساس بودن رده سنی و اجتماعی آنان، شبکه رشد سعی دارد با دادن امکانات و بازکردن سرفصل‌ها، زمینه مشارکت هر چه بیشتر مخاطب را در تهیه محتوا فراهم کند.

شبکه رشد رسانه‌ای است که با استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فضای مجازی در اینترنت جهانی و اینترانت ملی به تکمیل، تقویت و توسعه برنامه درسی و تربیتی به منظور تحقق آرمان‌های آموزش و پرورش برای ایجاد برابری آموزشی و پرورشی (آموزش با کیفیت برای همه)، به ارائه خدمات مناسب و متناسب به کاربران می‌پردازد.

تصویر زیر صفحه سرویس‌های رشد را نشان می دهد.

 3 2 6

 

این شبکه در حوزه یادگیری، تلاش کرده است تا محیطی مناسب و تعاملی برای کاربران فراهم کند. این بخش شامل مقالات و محتوا، پرسش و پاسخ، بلاگ، ایده و خلاقیت، همایش و رویداد و دانشنامه می باشد. مثلا در بخش ایده و خلاقیت، کاربران می توانند ایده های خود را ارسال کنند و به جستجوی ایده های دیگران هم بپردازند. به تصاویر زیر نگاه کنید:

 3 2 7

 

3 2 8

آدرس

آدرس :

شیراز - خیابان حافظ - سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس - دبیرخانه انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران-شاخه فارس

شماره تماس :

071-32263513-14 داخلی 186

دبیر انجمن:

09116252913

آدرس ایمیل:

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

صفحات اجتماعی:

تلگرام

تصویر

آخرین مطالب

05 بهمن 1402 / دوره ششم، شماره اول: آرشیو دیجیتال
05 بهمن 1402 / دوره ششم، شماره اول: آرشیو دیجیتال
05 بهمن 1402 / دوره ششم، شماره اول: آرشیو دیجیتال

خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای انجمن کتابداری فارس در خبرنامه سایت عضو شوید .
ثبت