• ilisafars@gmail.com

  • شماره تماس :14-32263513-071

  • ساعت کاری :۸صبح تا ۳ بعدظهر

معرفی پایگاه انجمن هواشناسی آمریکا

معرفی پایگاه انجمن هواشناسی آمریکا  

(AMS) American Meteorological Society

زهرا جمال­زاده، کارشناس آرشیو فنی آب منطقه­ای فارس

 

  

زمینه فعالیت: انجمن هواشناسی آمریكا كه در سال 1919 توسط چارلز فرانكلین بروكس تأسیس شد. یک سازمان برتر علمی و حرفه ای در ایالات متحده است که انتشار اطلاعات در مورد علوم جوی ، اقیانوسی و هیدرولوژیکی را تبلیغ و نشر می کند. بیش از 13000 دانشمند هواشناسی و اقلیم شناسی، متخصصان، محققان، مربیان، دانش آموزان و علاقه مندان در آن عضو هستند.

رسالت انجمن: پیشبرد علوم جوی و علوم مرتبط، فناوری ها، برنامه ها و خدمات آن، به نفع جامعه.

AMS برنامه ها و خدمات متعددی را در زمینه علوم آب، آب و هوا و اقلیم ارائه می دهد. این دانشگاه یازده ژورنال جوی اقیانوسی و هیدرولوژیکی مرتبط را (به صورت چاپی و آنلاین) منتشر می کند، سالانه از دوازده همایش حمایت مالی می کند. 

سایر فعالیت ها:

1. صدور گواهینامه حرفه ای در هواشناسی.

جوایز

AMS با بیش از 30 جایزه مختلف اعم از کمکهای پژوهشی برجسته در زمینه های خاص گرفته تا جوایز تعالی در تدریس، کتابهای برجسته، خدمات استثنایی در پیش بینی و موارد دیگر از جمله عالیترین افتخارات این مرکز، مدال کارل-گوستاف راسبی می باشد. AMS همچنین سالانه بیش از 100000 دلار در بورس های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد و بورس های تحصیلی اهدا می کند. 

AMS یازده ژورنال بررسی شده علمی، و همچنین کتاب ها و تک نگاشت زیادی را منتشر می کند که بیش از 34000 صفحه در هر سال به حساب می آید. مجلات AMS به دلیل ضریب تأثیر بالا حائز اهمیت هستند.

جلسات و رویدادها

AMS تعداد زیادی از نشست های ملی و بین المللی ، کنفرانس ها و کارگاه های تخصصی را برگزار می کند. سالانه بیش از 6000 نفر در جلسات AMS شامل: علوم، فناوری و کاربردهای مربوط به علوم جوی و اقیانوس شناسی و هیدرولوژیکی شرکت می کنند، علاوه بر نشست سالانه AMS، که نود و هشتمین آن در سال 2018 در آستین، تگزاس برگزار شد، هر سال تعدادی از جلسات تخصصی برگزار می شود. AMS ارائه های شفاهی در گردهمایی های خود را جهت مشاهده رایگان، ثبت و در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

برنامه ­های آموزش AMS: کارگاه های آموزشی و برنامه درسی دوره کارشناسی را برای آموزش نسل بعدی و افزایش سواد علمی ارائه می دهد و ادعا می شود بیش از 100000 معلم را آموزش داده اند.

همکاری با NOAA ، NASA ، NSF و نیروی دریایی ایالات متحده برای ارائه مجموعه ای از برنامه های توسعه حرفه ای مدرسان از جمله سه دوره DataStreme ، پروژه ATMOSPHERE ، و پروژه Maury. می باشد.

نشانی وب سایت: http://journals.ametsoc.org/

 

آدرس

آدرس :

شیراز - خیابان حافظ - سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس - دبیرخانه انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران-شاخه فارس

شماره تماس :

071-32263513-14 داخلی 186

دبیر انجمن:

09116252913

آدرس ایمیل:

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

صفحات اجتماعی:

تلگرام

تصویر

آخرین مطالب

05 بهمن 1402 / دوره ششم، شماره اول: آرشیو دیجیتال
05 بهمن 1402 / دوره ششم، شماره اول: آرشیو دیجیتال
05 بهمن 1402 / دوره ششم، شماره اول: آرشیو دیجیتال

خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای انجمن کتابداری فارس در خبرنامه سایت عضو شوید .
ثبت