معرفی کتاب مدیریت رضایت شغلی در سازمان
فاطمه رحیمی نیا
دانشجوی کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی گرایش مدیریت اطلاعات دانشگاه شیراز
نویسندگان:دکتر جواد فقیهی پور،جعفر حامد گلپرور و حسین حسامی
با پیشگفتاری از دکتر آذر صائمیان
ناشر:دارالفنون سال نشر:1397 تعداد صفحات:440ص.
این کتاب 14 فصل دارد که عناوین هر فصل به شرح زیر می باشد:فصل اول:مفاهیم و تعاریف رضایت شغلی؛ فصل دوم:ابعاد و مدل های رضایت شغلی؛ فصل سوم:پیشایند های رضایت شغلی؛ فصل چهارم:مروری بر پیمایش های داخلی؛ فصل پنجم: مروری بر پیمایش های خارجی؛ فصل ششم:ویژگی های جمعیت شناختی سطح فردی؛ فصل هفتم: ویژگی های جمعیت شناختی سطح شغلی؛ فصل هشتم:ویژگی های شخصیتی؛ فصل نهم:پیشایندهای سطح فردی؛ فصل دهم: پیشایندهای سطح شغلی؛ فصل یازدهم: پیشایندهای سطح مدیریتی؛ فصل دوازدهم: پیشایندهای سطح سازمانی؛ فصل سیزدهم:تعاملات رضایت شغلی؛ فصل چهاردهم:پیامدهای رضایت شغلی
در دهه های اخیر رویکردهای نوین مدیریت بر توجه به سرمایه های انسانی به عنوان ارزشمندترین دارایی سازمان ها معطوف شده است.هر اندازه مدیران نسبت به خواسته ها و نیازهای کارکنان وقوف بیشتری داشته باشند با تدوین برنامه های متناسب می توانند ضمن ارتقای سطح رضایت شغلی و شکوفایی شغلی زمینه بهبود کیفیت و بهره وری را در سازمان فراهم نمایند.رضایت و خشنودی شغلی و فضای سازمانی احساس مطبوعی ایجاد می کند که می تواند تعهد،وفاداری،مسئولیت پذیری،پاسخگویی،خلاقیت و نوآوری را همراه داشته باشد.
مطالب سودمند این کتاب که همراه با مثال های متعدد می باشد می تواند به تصمیم گیری مدیران برای اتخاذ روش های مناسب برای جلوگیری از خوردگی انسانی و فرسودگی شغلی کمک نماید و به شناخت ابعاد نیازهای فردی،شغلی و سازمانی کمک های شایان نماید و از این طریق کمک نماید تا ضمن حفظ سرمایه های انسانی از زیان های ناشی از عدم رضایت شغلی مدیران و کارکنان جلوگیری نماید.