• ilisafars@gmail.com

  • شماره تماس :14-32263513-071

  • ساعت کاری :۸صبح تا ۳ بعدظهر

نگاهی اجمالی به برخی پایگاه های اطلاعاتی ابسکو برای مدارس

سمانه منوریان، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اطلاعات دانشگاه شیراز

زهرا فولادفر، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اطلاعات دانشگاه شیراز

ابسکو با بیش از 70 سال سابقه، از کارگزاران پیشرو در ارائه پایگاه‌های اطلاعاتی، مجلات و کتابهای الکترونیکی و اشتراک آنها به انواع کتابخانه‌هاست. توجه به نیازهای مشتریان و بهبود محصولات، توجه به بازخوردهای مشتریان، تلاش در جهت استخدام کارمندانی که خلاق و مشتاق به کار هستند، تاکید بر کیفیت، نوآوری و فناوری‌ها برای کتابخانه‌ها و سازمان‌ها همواره مورد توجه ابسکو بوده است.

کتابخانه‌ها و فعالیت آ‌ن‌ها، برای ابسکو بسیار ارزشمند است؛ حمایت‌های مالی و جوایز، کمک هزینه تحصیلی برای کتابدارانی که در کنفرانس‌های ملی حضور دارند، جوایزی برای نوآوری کتابخانه و کتاب‌های برجسته، اعطای کمک به کتابخانه‌هایی که از انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند و اشتراک پایگاه‌های داده رایگان، از جمله راه‌هایی است که تعهد ابسکو بر کمک به کتابخانه‌ها در جهت موفقیت آن‌ها را نشان می‌دهد.

محصولات، خدمات و موسسات در وب سایت ابسکو به نشانی اینترنتی https://www.ebsco.com/ گروه‌بندی شده است. مدارس از جمله گروه‌های مورد توجه ابسکو می باشند. پایگاههای اطلاعاتی ابسکو برای مدارس بسیار متنوع هستند و برحسب مقاطع مختلف (ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان) و نیز بر حسب منطقه جغرافیایی (مدارس انگلیس، ایرلند، استرالیا و نیوزیلند و کانادا) در https://www.ebsco.com/schools گروه‌بندی شده‌اند. در ادامه، چند پایگاه پژوهشی ابسکو ویژه مدارس به صورت اجمالی معرفی می‌شود.

Middle Search Plus

این پایگاه برای کتابخانه‌های مدارس راهنمایی طراحی شده است. Middle Search Plus یک پایگاه داده تمام‌متن است که مجلات مشهور مدارس راهنمایی و کتاب‌های مرجع را ارائه می‌دهد و موضوعاتی مانند تاریخ، رویدادهای جاری، علوم و ورزش را در‌بر می‌گیرد. محتوای پایگاه شامل بیش از 180 مجله تمام‌متن، بیش از 100،000 شرح حال تمام‌متن، بیش از 55000 مدرک تماممتن، مجموعه تصویر شامل بیش از8.1 میلیون عکس، نقشه و پرچم است.

Middle Search Plus شامل کتاب‌های مرجع مانند دانشنامه جهانی Funk & Wagnalls New World و دایره‌المعارف حیوانات است. مجلات تمام‌متن شامل Sports Illustrated Kids ، Scholastic News، National Geographic و ده‌ها مورد دیگر است. Middle Search Plus از طریق EBSCOhost یا Explora، که این دو رابط اختصاصی ابسکو هستند؛ برای مدارس و کتابخانه های عمومی در دسترس است.

NoveList K-8 Plus

NoveList K-8 Plus یک پایگاه اطلاعاتی برای کودکان است که می‌توانند از
برای بازیابی کتاب‌های مناسب سطح توانایی خواندنشان از آن استفاده کنند. علاوه بر این، والدین،
​​معلمان و کتابداران می‌توانند به منظور جلب خوانندگان جوان، از این پایگاه به منظور یافتن منابع آموزشی ارزشمند بهره ببرند. تخصص NoveList K-8 Plus در کتاب و کتاب‌خوانی باعث می‌شود که کاربر همواره بهترین یاور جهت یافتن کتاب‌های مناسب همراه خود داشته باشد. این پایگاه با پوشش دادن متون‌ غیر‌داستانی برای خوانندگان جوان، جامع‌ترین و معتبرترین پایگاه داده برای بازیابی متناسب با سطح توانایی خواندن می باشد.

Book Collection: Nonfiction - Middle School Edition

Nonfiction - Middle School Edition یک پایگاه اطلاعاتی غنی از چکیدههای قابل جستجو برای هزاران کتاب محبوب غیرداستانی است. این پایگاه برای مدارس راهنمایی و کتابخانه‌های عمومی طراحی شده است. چکیده و متن‌ کامل بیش از200.3 عنوان مربوط به مشاغل، بهداشت، فناوری، تاریخ، زندگی‌نامه‌،آداب شهروندی، مهارت‌های زندگی، علوم پایه و موارد دیگر را شامل می‌شود.

آدرس

آدرس :

شیراز - خیابان حافظ - سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس - دبیرخانه انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران-شاخه فارس

شماره تماس :

071-32263513-14 داخلی 186

دبیر انجمن:

09116252913

آدرس ایمیل:

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

صفحات اجتماعی:

تلگرام

تصویر

آخرین مطالب

05 بهمن 1402 / دوره ششم، شماره اول: آرشیو دیجیتال
05 بهمن 1402 / دوره ششم، شماره اول: آرشیو دیجیتال
05 بهمن 1402 / دوره ششم، شماره اول: آرشیو دیجیتال

خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای انجمن کتابداری فارس در خبرنامه سایت عضو شوید .
ثبت