- دوره سوم، شماره دوم: کتابخانه های آموزشگاهی
- یادداشتهای علمی
- بازدید: 973
پژوهشهایی در زمینه کتابخانههای آموزشگاهی
معصومه ایزدی، کارشناس ارشد کتابداری و اطلاع¬رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
در حال حاضر ایجاد کتابخانههای آموزشگاهی یکی از روشهایی است که میتواند دسترسی سریع و آسان به منابع متناسب با کتابهای درسی را برای دانشآموزان و معلمان فراهم نماید. ووفورد (Wofford, 1962) در اثر خود، ضمن تأکید بر این مورد بیان میکند که برای انتخاب مناسب و دقیق منابع همخوان با برنامه آموزشی، کتابدار باید از برنامه آموزشی مدرسه و منابع مورد نیاز مکمل هر درس آگاهی داشته باشد. همچنین، کتابدار باید موضوعهای آموزشی را شناسایی و همگام با آنها حرکت نماید. وی در ادامه پیشنهادهایی را برای شناسایی این مورد مطرح میکند. یکی از این پیشنهادها این است که کتابدار کتابهای درسی که در مدارس تدریس میشود و نیز منابعی را که برای مطالعه بیشتر معرفی میشود، بررسی کند.